مجتمع آرمان پژوهان داناک

اولین نمایشگاه و کنفرانس بین المللی فرانچایز ایران

با توجه به لزوم معرفي ظرفيت هاي نوين توسعه کسب و کار و اشتغال پايدار در راستاي سياست های

اقتصادمقاومتي و ايجاد زيست بوم کارآفريني و نوآوري و با در نظر گرفتن فرصت هاي شايان توجه در زمينه صنعت فرانچايزينگ به عنوان يکي از مهم ترين ارکان توسعه اقتصادي در کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه« نخستين نمايشگاه و کنفرانس بين المللي فرانچايز ايران» با حمايت شوراي جهاني فرانچايز(World Franchise Council)  و برخي از انجمن هاي ملي فرانچايز کشورهاي توسعه يافته در اين حوزه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي، اتاق اصناف ايران و با حضور مديران ارشد کسب و کارهاي زنجيره اي، مراکز تجاري، فعالان اقتصادي مرتبط، صاحب نظران، اساتيد دانشگاه و دانشجويان از تاريخ ۲۱ تا ۲۴   دي ماه سال جاري در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران و هم زمان با « اولین نمایشگاه توسعه کسب و کار تهران» برگزار شد.

 

«کنفرانس بين المللي فرانچايز ايران» نيز با حضور برندهاي معتبر داخلي و بين المللي، مديران ارشد سازمان ها و شرکت هاي دولتي و خصوصي و کليه علاقه مندان به اين صنعت با سخنراني ويژه «رئيس شوراي جهاني فرانچايز» جناب آقای دکتر مصطفی آیدین، جناب آقای تابش مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جناب آقای کلانتری، معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم زمان با نمايشگاه در تاريخ بيست و چهارم دي ماه، در محل سالن همايش هاي  شماره يک نمايشگاه بين المللي تهران برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مصطفی آیدین» اظهار داشت: اکنون در ترکیه سه هزار برند فعالیت می کنند که از این تعداد ۳۵۰برند مربوط به شرکت های خارجی بوده و بقیه مربوط به برندهای ترکیه ای است.
همچنین حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فرانچایز یا همان روش نشان سپاری تجاری می تواند موجب ارتقای کیفیت محصولات تولیدی شود و در زمینه استاندارد سازی نیز موثر باشد.
وی ارتقای بهره وری را دیگر مزایای استفاده از روش واگذاری حق امتیاز تجاری برشمرد و گفت: با توسعه فرانچایز نباید کسب و کارهای سنتی دچار مشکل شوند.
کلانتری با بیان اینکه اکنون تعاونی های توانمندی در ایران فعالند که باید آنها را حفظ کرد، گفت: تعاونی های پرورش دهنده مرغ، زعفران، زیتون و همچنین تعاونی پسته رفسنجان با ۷۰ هزار عضو بزرگترین تعاونی های کشور محسوب می شوند که در ایجاد برند سازی و صادرات موفق بوده اند.
وی آموزش و نظارت را از ارکان مهم برای توسعه فرانچایز عنوان کرد و گفت: نظارت موجب می شود که فرانچایز به شکل مناسبی در کشور توسعه یابد.
به گفته کلانتری، تعاونی های تامین مالی و خدمات می توانند به عنوان بهترین بستر برای فرانچایز محسوب شوند.

هم چنین در این کنفرانس با حضور جناب آقای احمدی، مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای روژهوم سنتر، جناب آقای عارفی داریان، مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای یاران دریان،جناب آقای بختیاری،موسس برندهای آیس پک، توت طلایی،سال سال و …. و جناب آقای کشاورز، مدیرعامل ماهنامه تجارت طلایی و جناب آقای کرباسچی، مشاور، مدرس و مولف فرانچایز به عنوان مدیر پنل، پنل چالش ها و فرصت های توسعه صنعت فرانچایز در ایران با بحث و بررسی در این زمینه و بیان تجربیات افراد مذکور برگزار گردید.

این کنفرانس با بخش تقدیر از فرانچایزهای پیشرو کشور و هم چنین تقدیر از حامیان این صنعت به پایان رسید.

گزارش تصویری نخستین کنفرانس بین المللی فرانچایز ایران

گزارش تصویری از نخستین نمایشگاه بین المللی فرانچایز ایران