مجتمع آرمان پژوهان داناک

پانزدهمین جشنواره تولید ملی-افتخار ملی

در تاریخ ۲۸ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما با توجه به لزوم تقویت ظرفیت های تولید ملی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با در نظر گرفتن ضرورت بسترسازی در زمینه توسعه اشتغال پایدار، خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در نظر دارد « پانزدهمین جشنواره تولید ملی-افتخار ملی » را با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور، گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سایر سازمان ها، نهادها و تشکل های کشوری مرتبط و نیز با حضور و سخنرانی مقامات عالی رتبه نظام، همراه با تقدیر از مدیران واحدهای برتر صنعتی و تولیدی کشور برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا مرتضوی در پانزدهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی افزود: ما تولیدکنندگان مثل برخی نیستیم که تا اتفاقی بیفتد برویم کانادا، ما هنوز این شرافت و اهتمام ملی را داریم که به احترام کسانی که به عنوان کارگر با ما کار کرده اند، کنارشان باقی بمانیم و تا زمانی که به خاطر بدهی زندان نرویم کار تولید را رها نمی کنیم.
وی گفت: کار ما تولیدات و شغل ما کارآفرینی است، ما نباید به مسئولان اجازه بدهیم وقتی پشت تریبون قرار می گیرند نقش اپوزیسیون را بگیرند و از وضع موجود انتقاد کنند، ما تولیدکنندگان باید تا نفس آخر بجنگیم و تا آخر به این کار ادامه می دهیم و سیلی می خوریم و زندان می رویم و ماشین خوب سوار می شویم و لباس خوب می پوشیم ولی کار می کنیم.
مرتضوی افزود: نظام بانکی تلاش می کند تا آنجا که می تواند به تولید پول ندهد، چون سود آن پایین است، پول بانک ها می شود پاساژ که عمدتاً پوشاک خارجی می فروشند، تمام مارک های بنجل خارجی در این پاساژها فروخته می شود، به بانک ها توصیه می کنم که این مسیر، مسیر ورشکستگی ملی است و راه نجات کشور تولید و اشتغال است.
وی گفت: نکبت بیکاری پشت در خانه های شماست و این معضل اجتماعی اگر توجه نشود به مشکل اساسی کشور تبدیل می شود و برای حمایت از تولید باید به پاخاست، اگر می خواهید این نکبت و عفریت را زنجیر کنید، باید فکری به حال تولید کشور شود، مشکل تولید کشور هنوز رفع نشده است.
مرتضوی افزود: وقتی نمی توانید مالیات بگیرید و صندوق الکترونیک در همه فروشگاه ها نصب کنید، خنجر را برمی دارید و به تولید ضربه می زنید، نظام قضایی باید با مدیران خاطی برخورد کند. سازمان تأمین اجتماعی نمی تواند طلب خود را از دولت بگیرد چاقو را برمی دارد و به جان تولید می افتد.
وی گفت: ما از قوه قضاییه برای از بین بردن این عفریت و زنجیر کردن آن انتظار حمایت داریم، البته قوای مقننه و مجریه هم باید وارد عمل شوند، یک نفر در قوه قضاییه باید پناه ما تولیدکنندگان باشد، هیچ یک از بدهی های ما ناشی از سوء مدیریت ما نیست، مشکل ما سود بانکی بالای ۳۰ درصد است که تولید را با مشکل مواجه کرده است.

 

*  بايد افتخار ملي را اصل اساسي توليد بدانيم

مدير عامل سازمان صنايع کوچک و شرکت شهرکهاي صنعتي گفت: ما بايد افتخار ملي را به عنوان يک اصل اساسي به ويژه در توليد قبول کنيم و بپذيريم.
نجفي نیز در پانزدهمين جشنواره توليد ملي، افتخار ملي افزود: همه مشکل ، دولت نيست اگرچه بخش بزرگي در حوزه هاي مختلف بخصوص نظام بانکي است ولي قبول کنيم بخش کوچکي از مشکل ما هستيم که بايد در جهت رفع آن بکوشيم.
وي گفت: از حدود ۸۵ هزار واحد صنعتي نزديک به نيمي در شهرکهاي صنعتي مستقرند که حدود ۶۰ درصد آنها فعال اند ضمن اينکه بيش از ۵۱ هزار واحد جديد صنعتي در حال احداث است که ۱۵ هزار واحد با پيشرفت فيزيکي بالاي ۶۰ درصد در حال انجام است.
نجفي افزود: امسال ۱۶ هزار تقاضا براي احداث واحد توليدي ارائه شده و اين يعني شرايط مي تواند آماده شود و همه مشکلات نمي تواند مشکل مالي باشد، بخشي از مشکلات ناشي از بوروکراسي است که من ايجاد کرده ام و عشق و اراده کافي براي رفع مشکل را ندارم.
وي گفت: چرا نبايد بتوانيم بازار براي واحدهايي که توليد با کيفيت دارند ايجاد کنيم، همه بايد دست به دست هم بدهيم و بازار داخل را سامان بدهيم البته در برخي حوزه هاي کارهاي خوبي انجام شده و امروز بيش از ۹۰ درصد شيريني و مشکلات در بازار ، توليد داخل است.
نجفي افزود: اجازه ندهيم واحدهايي که خوب کار مي کنند دچار مشکل شوند، امروز حدود ۹۰ درصد صنايع ما صنايع کوچک است، ما بايد تسهيلات با نرخ ۶ درصد را به واحدهايي بدهيم که مي توانند در داخل و خارج بازار ايجاد کنند، اين واحدهاي توانمند را بايد قدرتمند کنيم.
وي گفت: بايد برندسازي کنيم، در حوزه پوشاک ما کارهاي خوبي شروع کرديم و کمپين هاي نه به پوشاک خارجي را آغاز کرديم، الان زمان مديريت جهادي است و بايد همه با هم حرکت کنيم.
نجفي افزود: امروز يکهزار ميليارد تومان براي حمايت از صادرات تصويب شد،چرا بايد بانکي را که تملک مي کند تعطيل کرد، مگر اينکه توان توليد نداشته باشد، واحدي که توان توليد دارد بايد کمک کرد.
وي گفت: ما امروز به مديران نترس و ريسک پذير نياز داريم و اين سياست وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
نجفي افزود: با چند گروه در حال آماده کردن مراکز مبادله کالا هستيم و با رسانه ها و صدا و سيما براي معرفي توان توليدي کشور همکاري مي کنيم.
وي گفت: در دهه فجر امسال ۳۷۵ واحد در صنايع کوچک در شهرکهاي صنعتي با بالاي ۳۷۰۰ ميليارد تومان اعتبار و بيش از ۱۲ هزار اشتغال افتتاح کرديم.
نجفي افزود: بايد فضاي کسب و کار را بهبود ببخشيم و اين موضوع با وحدت و همدلي و همراهي همه امکان پذير است.
وي گفت: ماموريت اصلي من حمايت از صنايع کوچک و حوزه توليد است

 

معرفی تولید کنندگان برتر ملی

 

پانزدهمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی با معرفی تولید کنندگان برتر ملی به کار خود پایان داد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما‏, در مراسم پایانی این جشنواره که در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد, ۳۷ تولید کننده برتر کشور در حوزه های صنایع غذایی، نفت،​ گاز و پتروشیمی، فولاد، خودرو، صنعت چرم و نساجی، خدمات فنی مهندسی، صنعت ساختمان، صنایع چوب و سلولزی، صنایع شیمیایی، لاستیک و پلاستیک، صنایع معدنی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات بهداشتی و فناوری اطلاعات, معرفی و با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شدند.تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی، توسعه صادرات غیر نفتی، اشتغال پایدار، ترغیب و تشویق تولید کنندگان, تلاش برای نهادینه کردن استفاده از کالاهای ایرانی و بکارگیری دانش و اطلاعات نوین در فرآیند تولید در صنایع مختلف از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

 

در حاشیه مراسم پایانی این جشنواره, صادق نجفی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و  سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  تفاهمنامه همکاری مشترک امضا کردند.‌در مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی, حجت الاسلام و المسلمین دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و عضو مجلس خبرگان رهبری, محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه, نجفی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران, فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی,  سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و برخی از کارشناسان و محققان، تولید کنندگان و صادر کنندگان تراز اول کشور حضور داشتند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگار ما با اشاره به اینکه این جشنواره از ۱۵ سال پیش هر سال برگزار می شود، گفت: تلاش کردیم در این جشنواره تولید کنندگان برتر را با توجه به ویژگی های شاخص انتخاب کنیم و امسال از میان صدها تولید کننده کشور، ۳۷ تولید کننده را برگزیدیم.وی افزود: میزان صادرات، میزان ایجاد اشتغال و توجه به تحقیق و توسعه و نوآوری از شاخص های انتخاب تولیدکنندگان برتر بود.سهل آبادی اضافه کرد: در این جشنواره تفاهمنامه ای را با سازمان صنایع کوچک و متوسط برای همکاری با هدف ترفیع تولید کنندگان امضا کردیم.وی با اشاره به اینکه امسال سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» است ، گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، باید توجه بیشتری به وضعیت صنعت می شد اما بسیاری از مشکلات صنعت هنوز باقی است که یکی از عمده ترین آن، واردات چه به صورت قانونی و یا قاچاق است که به تولیدکنندگان داخلی ضربه می زند.

سهل آبادی ابراز امیدواری کرد: مسئولان در این زمینه اقدامات لازم را به عمل آورند.وی گفت: تشویق تولیدکنندگان داخلی و بیان مشکلات و پیشنهادات آنان در جهت ارتقای تولید از جمله اهداف این جشنواره بوده است.سهل آبادی با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی تولید ملی افزود: رسانه ها می توانند استفاده از تولید داخل را تشویق و فرهنگ سازی کنند.

در مراسم پایانی این جشنواره ۳۷ تولید کننده برتر کشور در حوزه های صنایع غذایی، نفت،​ گاز و پتروشیمی، فولاد، خودرو، صنعت چرم و نساجی، خدمات فنی مهندسی، صنعت ساختمان، صنایع چوب و سلولزی، صنایع شیمیایی، لاستیک و پلاستیک، صنایع معدنی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات بهداشتی و فناوری اطلاعات, معرفی و با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شدند.نام واحد های برتر به شرح ذیل می باشد:

  • شرکت صنایع خاک چینی ایران
  • شرکت کلرپارس
  • شرکت نوین زعفران
  • شرکت کابل باختر
  • شرکت داروسازی شهید قاضی (سهامی عام)
  • شرکت لوله گستر خادمی
  • شرکت صنایع کیمیا چوب گلستان
  • رکت صنایع ریخته گری اصفهان
  • شرکت مهرتاش سپاهان
  • شرکت تامکار
  • شرکت تولیدی صنعتی گاز سوزان
  • شرکت گز معراج اصفهان
  • شرکت صفا فولاد سپاهان
  • شرکت مهندسی بین المللی فولاد تکنیک
  • شرکت آجرنماچین
  • شرکت صنعتی پارس خزر (سهامی عام)
  • شرکت توسعه گچ متین
  • شرکت ممتاز لبن نگین (سوتچی لر)
  • شرکت تولیدی چینی بهداشتی کسری نوین کویر
  • شرکت سیم و کابل یزد
  • شرکت شیشه شناور اردکان
  • شرکت فولاد آلیاژی ایران
  • شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد
  • شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان
  • شرکت تولیدی و شیمیایی روناس
  • شرکت گروه صنعتی ناب استیل
  • شرکت پولاسا
  • شرکت سوپرپایپ اینترناشنال
  • شرکت چاپ و انتشارات راه فردا
  • شرکت صنعت پلاست آبیار
  • شرکت صنایع فلزی مهیار البرز (مهیار گاز)
  • شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما
  • شرکت لوله و ماشین سازی ایران
  • شرکت صنایع چینی زرین ایران
  • شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس
  • شرکت گروه صنعتی تراکتورسازی ایران
  • شرکت آردسازی اتحاد کرج

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی، توسعه صادرات غیر نفتی، اشتغال پایدار، ترغیب و تشویق تولید کنندگان, تلاش برای نهادینه کردن استفاده از کالاهای ایرانی و بکارگیری دانش و اطلاعات نوین در فرآیند تولید در صنایع مختلف از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

پانزدهمین جشنواره تولید ملی به روایت تصویر: