مجتمع آرمان پژوهان داناک

یک زن کارآفرین ایرانی موفق به دریافت جایزه زنان موفق جهان اسلام(رانیا) در حاشیه هشتمین نمایشگاه تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام شد

“سیده فاطمه مقیمی” کارآفرین موفق ایرانی چهارشنبه شب نخستین جایزه زنان کارآفرین جهان اسلام را به خود اختصاص داد و این جایزه را در کوالالامپور و در حاشیه هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت جهان اسلام از همسر ‘نجیب تون رزاق’ نخست وزیر مالزی دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، مراسم اهدای جایزه ‘رانیا’ که برای نخستین بار توسط سازمان همکاری اسلامی به زنان موفق جهان اسلام اختصاص یافته است چهارشنبه شب در محل ‘مرکز تجارت جهانی پوترای’ کوالالامپور و در جریان هشتمین کنفرانس و نمایشگاه تجارت جهان اسلام به ۷ زن موفق جهان اسلام در عرصه های مختلف داده شد و ‘مقیمی’ زن کارآفرین ایرانی موفق به دریافت آن شد.
‘حزیما زین الدین’ از مالزی در حوزه نفت، ‘صالحا کماردین’ از مالزی در حوزه آموزش عالی، ‘سیبل ارسلان’ از ترکیه نویسنده و روزنامه نگار، ‘جمیله ابوبکر’ فعال بخش خصوصی مالزی، ‘موهایانی شمس الدین’ از رویای بانکی مالزی و ‘شریفا هاپسان شهاب الدین’ از مقامات دولتی مالزی ۶ زن دیگری بودند که موفق به دریافت جایزه زنان فعال جهان اسلام از ‘روسما منصور’ همسر نخست وزیر مالزی شدند.
کمیته برگزار کننده این مراسم در گزارشی هدف از اختصاص جایزه ‘ رانیا’ به زنان موفق جهان اسلام را به رسمیت شناختن حقوق زنان سراسر جهان دانست که نمونه های موفقی از آنها نیز در جهان اسلام حضور دارند که بدون شک در مسیر موفقیت های خود با چالش هایی مواجه بوده اند.
در این گزارش تصریح شده است: شکی نیست که زنان مسئولیت های بزرگی در کمک به جنبه های زندگی انسان دارند و درت مام برهه های تاریخی نمونه هایی از زنان موفقی وجود دارند که همپای مردان به پیشبرد اهداف اجتماعی کمک کرده اند. از این رو
به منظور به رسمیت شناختن زنان و تقدیر از تلاش های مصمم آنها در همه بخش ها مرکز تجارت بین المللی سازمان همکاری های اسلامی جایزه جهانی ‘رانیا’ را به زنان موفق جهان اسلام اختصاص داده است.
‘سیده فاطمه مقیمی’ زن کارآفرین ۵۹ ساله یرانی، نخستین رئیس سازمان جهانی تبلیغات IAA در ایران، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران است.
وی مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین‌الملل ‘سدیدبار’ است و در کارگروه‌های مرتبط با موضوع حمل‌ونقل همکاری‌ دارد.
مقیمی پیش از این در سال ۲۰۱۲ از سوی بانک توسعه اسلامی ( IDB) به عنوان کارآفرین برتر جهان اسلام برگزیده شده بود.
علاوه براین، وی در سال ۲۰۱۶ عنوان نخستین کارآفرین برتر زن را در کنفدراسیون اتاق ‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه (ACCI) کسب کرد.
کنفرانس و نمایشگاه تجارت جهان اسلام از ۸ سال گذشته با همکاری مالی و سازمان همکاری اسلامی هر سال در کوالالامپور برگزار می شود.
در هر دوره تعداد زیادی از نخبگان و فعالان عرصه های مختلف اقتصادی از کشورهای جهان اسلام در این همایش گردهم می‌آیند و در مورد مدل ‌های موفق اقتصادی و راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری بحث و رایزنی می کنند.

جهت مشاهده گزارش کلی نمایشگاه لطفا کلیک کنید